
Het jubilerende 30-jarige 4 mei comité Vroomshoop met als voorzitter Hans Nieboer, tevens 1e tenor bij ons koor, had voor deze plechtigheid Gezinus Veldman, slagwerker Joost Visser, de kopergroep van de Harmonie Vroomshoop én ons koor uitgenodigd deze plechtigheid ook muzikaal op te luisteren. Ons eerste lied was Mansions of the Lord, dat hopelijk vanuit onze tent, gedragen door de koude en snijdende wind, toch het talrijke publieke in goede harmonie bereikte.
Na een aantal toespraken onthulden burgemeester Annelies van der Kolk en 11 aanwezige oud-gegijzelden dit mooie reliëf, naar een ontwerp van John Mulder die ook de posters van ons koor vormgeeft. Tijdens deze onthulling zongen we Hymn to the Fallen, een eerbetoon aan gesneuvelde soldaten, waar ook ter wereld.
Met deze twee toepasselijke liederen én het Wilhelmus hadden we onze muzikale inbreng bij deze voor velen emotionele plechtigheid. Het is mooi dat we ook op dit soort momenten onze bijdrage kunnen leveren aan de samenleving.